Kilka słów o animacji: klasa I - V

Zajęcia dostępne od 10.12.2019 r.

Jak nakręcono Reksia, Bolka i Lolka czy Shreka? Jak porusza się Miś Uszatek i Colargol? Czy można zrobić film bez taśmy filmowej i czy to bardzo trudne zadanie? Zajęcia przybliżają historię i techniki animacji filmowej.

Zaprojektuj sobie domek: klasa II - IV

Lekcja  składa się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej (warsztatowej).

W pierwszej, teoretycznej części dzieci zapoznają się z historią domków dla lalek, poznają najciekawsze w historii domki dla lalek i ich wnętrza oraz pojęcie dollhause miniatures (wykonywanie miniatur domków). W drugiej części dzieci zajmą się projektowaniem domków i ich wnętrz. Do tego celu zostaną przygotowane gotowe bryły (2 moduły) do składania: domek i zamek. Po lekcji dzieci będą mogły zabrać wykonane przez siebie konstrukcje.

W co bym się bawił, gdybym urodził się 40 lat temu? Klasa I-VI

Zajęcia przedstawiają kilka najpopularniejszych gier i zabaw PRL-u. Zaproponowane gry i zabawy będą dostosowane do wieku uczestników. Lekcja ma na celu przedstawienie historii zabaw ale również ma zachęcić dzieci do samodzielnego wykonania zabawek wzorowanych na tych z epoki PRL-u i wypróbowywania ich w domu. Lekcja promuje peerelowską ideę „Zrób to sam”, którą realizował Adam Słodowy – zabawy w kontekście kulturowo-historycznym. Zajęcia realizują podstawę programową w zakresie edukacji plastycznej, technicznej i historycznej.

Jak zostać detektywem? klasa I-III

Zajęcia składają się z dwóch części: teoretycznej i praktycznej. W pierwszej części dzieci poznają tajniki zawodu detektywa. Różne techniki i narzędzia pracy, którymi się posługuje jak np.: pobieranie odcisków palców, książkę portretów pamięciowych, które będą mogły zabrać po skończonych zajęciach.

Zajęcia odbywają się w Aptece Wyobraźni (budynku oddalonym o 100 m od Muzeum)

ABC origami: klasa I - VI

Podstawy origami – sztuki składania papieru. Dzieci poznają nie tylko historię origami, ale także uczą się wykonywania prostych papierowych figurek i przedmiotów.

Zajęcia odbywają się w Aptece Wyobraźni (budynku oddalonym o 100 m od Muzeum)

Komiksy: klasa II - VI

Komiksy to celowa sekwencja sąsiadujących ze sobą obrazów plastycznych często z dodanym tekstem, służąca przekazaniu informacji i/lub wywołaniu reakcji estetycznej u odbiorcy. Tak mówi teoria, ale czym są naprawdę, będzie się można przekonać w trakcie kreatywnych zajęć. Spotkanie jest próbą odpowiedzi na pytanie: czy popularność historyjek obrazkowych może spowodować spadek czytelnictwa, czy też jest odwrotnie?
Na zajęciach uczestnicy poznają historię komiksów i ich powiązania ze sztuką. Każdy uczestnik zajęć będzie miał okazję stworzyć własną komiksową stronę przy pomocy Gry towarzyskiej: Komiks.

Zajęcia odbywają się w Aptece Wyobraźni (budynku oddalonym o 100 m od Muzeum)

Doświadczenie z legendą: klasa II - VI

Zajęcia w oparciu o współczesną opowieść inspirowaną legendarnymi początkami Kielc mają na celu promowanie postaw kreatywnych i zdrowych zasad współpracy. Uczestnicy dowiedzą się jak Słowianie budowali osady i jakie warunki musiały być spełnione by rozwijały się miasta. Zajęcia podkreślają znaczenie kooperacji w realizacji różnych projektów.

Zajęcia odbywają się w Aptece Wyobraźni (budynku oddalonym o 100 m od Muzeum)

Gry: klasa I - VIII

Gry znane są od tysiącleci. Zajęcia z wykorzystaniem planszówek są możliwe do realizacji w kilku wariantach. Mogą przedstawiać historyczne lub współczesne rozgrywki. Tematem zajęć mogą być także inspiracje historyczne i literackie w grach fabularnych. Elementem wspólnym dla wszystkich wariantów jest wspólna gra, w którą w trakcie spotkania zagrają uczestnicy. Tytuł gry i szczegółowy plan będzie ustalony z opiekunem grupy przed zajęciami.

Czy Baby Jagi trzeba się bać? klasy I-III

Tematyka warsztatów ściśle związana jest z regionalnymi wierzeniami . Na zajęciach dzieci poznają odpowiedz na pytanie, kim jest i skąd  wzięła się świętokrzyska Baby Jaga. Uczestnicy poprzez zabawę ustalą wygląd oraz atrybuty regionalnej czarownicy. Specjalnym zadaniem będzie przygotowanie przez przybyłych magicznego wywaru. Lecz aby tego dokonać dzieci będą musiały rozwiązać tajemniczą zagadkę.