start
|
mapa
|
szukaj
  Aktualności
Ogłoszenie o konkursie na CIASTKO EUROPEADY
Akademia Malucha - Jestem Eko!
"Wesołego Alleluja! Świąteczne kartki pocztowe ze zbiorów Muzeum Zabawek i Zabawy w Kielcach"
Konkurs Zabawka Przyjazna Dziecku 2014
Nowy numer kwartalnika Zabawy i Zabawki







   Strona główna Działo się w muzeum... Imprezy Olimpiada Konkurencje Olimpiady
Konkurencje Olimpiady PDF Drukuj Email
06.02.2008.

8
Podczas II Olipiady Zabaw Dawnych i Zapomnianych dzieci zmagać się będą w wielu konkurencjach sportowych i artystycznych. Zadania "artystyczne" zostaną przekazane grupom już na miejscu podczas trwania Olimpiady. Dzieci w ciągu określonego czasu będą musiały je wykonać i zaprezentować innym grupom oraz - niektóre z nich - publiczności. Konkurencje będą oceniane przez jury.

Wieczorne zajęcia będą miały charakter warsztatowy i będą służyły wymianie kulturowej i lepszemu zapoznaniu się dzieci. Powstaną grupy wielokulturowe, mieszane, a wspólne opracowywanie zadań będzie świetną przygodą dla wszystkich uczestników Olimpiady.

Oto niektóre z konkurencji sportowych:

DWA OGNIE -
gra znana w wielu krajach, należy do najstarszych szkolnych gier piłkarskich. Na boisku rywalizują dwie drużyny o takiej samej liczbie zawodników. Gra polega na wzajemnym "zbijaniu się" - tzn. na uderzaniu piłką w osoby będące w drużynie przeciwnej.

BIEG Z JAJKIEM - wyścigi dzieci trzymających w ręce łyżkę z jajkiem, po drodze trzeba pokonać różne przeszkody.

DMUCHANIE KŁĘBUSZKA WATY - zabawa polegająca na przedmuchiwaniu za pomocą słomki kłębuszków waty po wyznaczonym torze.

2TOCZENIE OBRĘCZY - dzieci toczą obręcz popychając ją krótkim patykiem. Zawodnik każdej z drużyn musi przetoczyć obręcz do mety w jak najkrótszym czasie.

KRĘGLE - zabawa polegająca na strąceniu jak największej liczby kręgli. Do gry w kręgle nie potrzeba żadnych szczególnych uzdolnień czy warunków fizycznych, nie ma skomplikowanych zasad gry. Po prostu trzeba strącić więcej kręgli niż przeciwnik.

PRZECIĄGANIE LINY - zabawa drużynowa polegająca na mocowaniu się  -  kto jest silniejszy i przeciągnie linę na swoją stronę ten wygrywa.

UWAGA! GARNEK NA DRODZE! - dzieci z zawiązanymi oczami starają się jak najszybciej pokonać trasę i odszukać na niej tytułowy garnek.

4CZARNY LUD - zabawa ruchowa dzieci - bieg, poprzedzony krótkim dialogiem, w czasie biegu łapanie innych dzieci przez Czarnego Luda i jego pomocników. Zabawę powtarza się aż wszystkie dzieci zostaną złapane przez Czarnego Luda.

WYŚCIGI W WORKACH - dzieci wchodzą do worków, które zawiązane są pod szyją. Przy pomocy podskoków, małymi kroczkami czy na kolanach dzieci starają się osiągnąć wyznaczony cel, którym jest meta.

BIEG GĄSIENNIC - dzieci muszą poruszać się do przodu tak jak robi to gąsienica nie przerywając łączności ze sobą.

WYŚCIG TACZEK - dwójka dzieci tworzy taczki (pierwsze dziecko z szeregu na linii startu podaje wyprostowane nogi koledze, który mocno je obejmuje na wysokości ud - w ten sposób każda para tworzy taczki). Wygrywa ten zespół, którego wszystkie taczki najszybciej obiegną trasę.

WALKA RYCERSKA - dzieci podskakując na jednej nodze z rękami skrzyżowanymi na piersiach lub też za siebie próbują wzajemnie wytrącić się z równowagi. Dziecko, które dotknie podłoża drugą nogą przegrywa i odpada z gry.

KÓŁKO - w środku koła rysuje się dodatkowe kółka w ilości o jeden mniej niż jest uczestników gry. Uczestnicy gry stają w kółkach, jeden wybrany za pomocą wyliczanki stoi poza nimi. Na sygnał prowadzącego, dzieci muszą zmienić kółka, pamiętając, że jest ich o jedno więcej, tak, że każdy może wylądować poza kółkiem.

BIEGI KONIKÓW - zabawa nawiązuje do ulubionej dawnej zabawy chłopców nazywanej ujeżdżaniem konika  -  dzieci biegną dosiadając konika (długi kij zakończony rzeźbioną głową konia), a gdy przekroczą linię mety i przekażą rumaka, zabawę  rozpoczynają następni z ich rzędów.

SERSO - gra polegająca na rzucaniu i chwytaniu wiklinowego kółka na kijek

5WYŚCIGI NA SZCZUDŁACH - wszyscy ustawiają się w szeregu na linii startu. Na sygnał wskakują na szczudła i starają się jak najszybciej dotrzeć do maty. Wyścig wygrywa ten, kto pierwszy ją osiągnie.

SKOKI NAD SKAKANKĄ - dwóch pomocników wprowadza długą skakankę w ruch obrotowy, stojący w rzędach zawodnicy starają się kolejno przeskoczyć przez linkę w momencie, gdy styka się ona z ziemią.

KROKIET - gra prowadzona na boisku, przez 2-8 graczy; polega na przeprowadzeniu, w jak najkrótszym czasie, uderzeniami drewnianego młotka kul krokietowych przez kolejne bramki z jednej linii końcowej boiska na drugą i z powrotem. Zawodnicy muszą przetoczyć kulę wg ustalonego porządku poprzez 6-7 bramek.

 
« poprzedni artykuł   następny artykuł »




dzieje  
www.muzeumzabawek.eu
 
KALENDARIUM
GALERIA
KONTAKT
  
DLA ZWIEDZAJĄCYCH

MUZEUM ZABAWEK I ZABAWY  ::  www.muzeumzabawek.eu  ::  poczta@muzeumzabawek.eu  ::  zaloguj